If Tomorrow Never Comes-Ronan Keating

Thursday, December 2, 2010

Hello Guys....xD

First of all....biarla daku memperkenalkan diriku dulu....nama aku Shukri...19 years old...da tue da...tencen tol la...urghh!!


ni la gmbar budak poyo yg selalu disebut2 kat sek tempat ku blaja...
ni jugak lah mamat yg menulis blog ni...haha...lawak!!gedik pown ade gak rasenye...
nyway,mengapa aku menulis blog ini...

pada dasarnya,aku menulis blog ini untuk memberi informasi2 terkini yg ku terima dari mane2 sumber...
err..btol xbtol tu lain citer...yg penting,ade ilmu mesti kongsi...
haha....
dulu aku selalu digelar sbg seorang yg kedekut ilmu...sebenarnye,aku bkn la beniat xnk bg ilmu aku kat orang...just aku xtau camne nk smpaikan ilmu tu...xtau camne care nk mnyampaikan...haihhh...
camtu pown bleh kene cop en??haha...xkesah la...skang ni,ade insan2 yg mnyedarkan aku yg blog pown bleh digunakan utk mnyebarkan ilmu...thnks to joshuatly.com...

tp maybe aku akan menulis blog ni lebih ke arah keagamaan..
kenape ke arah tu...bknnye aku nk poyo alim...tp perkare ini adelah utk mnyedarkan diri aku sndiri...
kalau xde yg beminat mmbace, kite redha la...at least,kite da ade ciri2 Nabi kite yg ketiga iaitu tabligh yg bermaksud mnyampaikan...

harap2,kite same2 berdakwah ke arah kebenaran...bkn la utk org lain tetapi juga diri sendiri...InsyaAllah...





walau bagaimanapun, sebagai manusia biasa,aku mengakui yang kite xbleh terlepas daripada hiburan...so aku juga akan meng'include'kan hiburan2 yang aku tau...mybe perancangan aku yang bercita2 menubuhkan band sendiri (dulu da ade,tp skang ni msing2 smbung blaja) akan aku masukkan sekali dlm blog nih...kalo jd la...xP

ok3...mule citer pasal diri aku...aku masih blajar di tingkatan 6...SMK Cyberjaya...at first,i hate that school...sbb sek tu dulu seteru utama ex-school aku iaitu SMK Dengkil...mase mule2 masuk tuh, aku dan kawan2 aku berpakat utk membuat satu "revolusi" kat sekolah tu..."revolusi" tingkatan 6...

sounds funny isn't it??but that's the fact...kitorang telah mngubah bnyk perkare yg ade dlm tingkatan 6 cyberjaya...contohnye (cecece,cam jwb sejarah la plak bg contoh2 nih) kami mngubah sistem pemakaian tingkatan 6 sekolah tuh...daripada seluar kelabu taik anjing,kepada seluar hitam cam orang g keje...hidup nk poyo...camtu la jdnye...nasib baik la ckgu2 aku ni baik2 orangnye...diorang pown ikut je la...hek3...

kalo nk ikutkan,bnyk aku nk kongsi psl pngalaman berada kat tingkatan 6 nih...pahit,manis,masam,masin...sume ade...tp tu sume aku citer lain kali la...yg intro nih,biar la aku summarise kan je tingkatan 6 cyberjaya nih...

hidup kat tingkatan 6 ni mcm anak emas...asyik dimanjekan aje..mkn2 jgn citer la...da naik bekilo2 da bdn nih...perut tu da ghupe tayar spare da...tinggal nk pasang je...mane tak nye,kalo sekali mkn g KFC...ayam 3 ketul sorang...mkn nk breast part,drumstick,wing...bervariety...sume part nk dirasenye...nasib baik xde kepale...kalo x,silap2 kepale pown dibalunnye...hahaha

ok3...da abes citer mkn...(tu je pown kejenye,mase blaja mkn,rehat mkn,balik sek pown mkn lg...cam da xde keje lain da..xD)...skang ni kite citer psl study plak...study cam biase la...kitorang 1 kelas 18 orang...10 lelaki,8 pompuan...tp dlm ramai2 tuh,yang bleh dijadikan contoh cume Haikal dgn Hanafey je la...yang lain tu bkn la kate xstudy...mcm Amirul pown study gak...cume yang Eqal n Hanafey tu,diorang da best dlm subjek yg diorang minat...huk3...(bile la aku nk dpt jd cam diorang)...



dlm tingkatan 6 ni juga aku blaja utk mngawal sikap kepoyoan aku...(pdhal selalu je poyo dlm kelas)...aku blaja utk bersikap tawadhuk,rendah diri (cam xde beza je tawadhuk dgn rendah diri tuh),dan sabar...mane tak nye,kwn2 lame aku sume da g oversea...ade yg g mesir,ireland,UK...akak aku sendiri kat New Zealand...huh...tencen2...so aku pown study la dgn kwn2...wlaupun pd dasarnye aku ni mmg xtaw care study yg btol....

haha...penat la nk tulis bnyk2....lain kali aku citer lagi la yerp??kalo aku rajin...sebarang info aku akn update kat sini or facebook...dan untuk pengetahuan semua,ni adelah post petame aku kat dlm blog...sebelum ni mmg xminat dgn blog...tp disebabkan someone tuh,terminat plak aku...ahaha...kalo ade sebarang komen,sile2 lah ye??terima kasih....

sekian dulu la kot wat mase nih...sblum mngakhiri wadah aku yang first nih,biarlah aku berpantun dulu...

makan kat umah,makan kat luar,
perut boncet,penuh angen,
ade salah tolong la ajar,
ringankan lah tangan untuk meng'komen'...

terima kasih lagi....xD

1 comment:

  1. wah siap berpantun2 abg shuk...
    mesti ckg nordin bangga nie...
    hahahaha

    ReplyDelete