If Tomorrow Never Comes-Ronan Keating

Friday, June 10, 2011

Cikgu~~


Cikgu~~

Saya bukan seorang anak murid yang baik…Dulu saya selalu lawan apa yang cikgu cakap~~

Saya buat semua benda ikut kepala saya sendiri…Saya belajar ikut mood saya sendiri…

Saya buat homework ikut suka saya sendiri…Semuanya ikut hati sendiri…~~

Tapi cikgu tak pernah jemu menegur saya…Cikgu ajar saya~~Cikgu banyak berjasa dengan saya~~

Dulu,saya tak mampu pun nak bayar yuran peperiksaan…tapi cikgu tolong bayarkan…

Dulu, saya tak mampu nak bayar duit lawatan…Cikgu jugak yang tolong bayarkan…

Kalau cikgu tak bayarkan masa tu, saya pun tak tahu mcm mana keadaan saya sekarang nih…

Dah tentu saya takkan dapat peluang nak sambung belajar lagi….

Tapi masa tu, saya tak pernah terfikir pun untuk berterima kasih dekat cikgu…

Saya ego!!!

Saya menyesal sangat…kalau ada peluang untuk saya ucapkan dekat cikgu, saya akan jerit dekat semua orang…

Saya nak diorang tahu, saya betuah sangat sebab ada seorang cikgu yang sangat baik…

Seorang cikgu yang sangat menyayangi anak muridnya….

Seorang cikgu yang sangat tabah…

Seorang cikgu yang tak pernah kenal erti putus asa…

Seorang cikgu,kawan dan sahabat semasa saya masih belajar dulu…


 

Cikgu…

Saya akan jadi seorang yang berguna…

Saya akan ikut jejak langkah cikgu…

Mendidik anak2 bangsa…

Mengajar tentang erti hidup…

Memberi nasihat dengan berhemah…

Menjadi teman yang disenangi…

Menjadi pemimpin yang dihormati…

Terima kasih cikgu…

Terima kasih cikgu…

Terima kasih cikgu…


 

Itu je kata2 yang saya dapat katakan sekarang ini…

Walaupun cikgu dah takde…

Walaupun cikgu tak dapat baca post ni…

Tapi saya sentiasa berdoa demi kesejahteraan cikgu di alam itu…

Saya harap, semasa hayat cikgu dulu,cikgu tahu yang kami sayangkan cikgu…


 


 

Terima kasih cikgu~~Allah sahaja yang dapat membalas segala jasa cikgu…semoga cikgu ditempatkan dalam kalangan para Nabi, para sahabat, para tabi'in, dan tabit tabi'in…Amin~~


 


  

Rokiah Mosin

*Al-Fatihah buat Cikgu Rokiah bte Mohsin yang telah meninggalkan kita pada hari Jumaat, 10.6.2011… Semoga roh beliau sentiasa dicucuri rahmat…Amin~~

4 comments: