If Tomorrow Never Comes-Ronan Keating

Friday, September 23, 2011

Tolong la cari class rep lain dan biarkan saya belajar dengan tenang....

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh...

Hari ini, rase rajin plak nak update blog...hahaha....Actually, takde ape2 citer yang seronok dikongsi pown...cume nak citer sikit tentang kelemahan diri ini yang sepatutnye boleh diteladani oleh orang lain...

Semenjak berada di menara gading ni, saya selalu terpikir tentang diri saya sendiri...Dulu, saya takut untuk berada di universiti sebab takut dengan godaan2 kat sini... Mase mule2 melangkah kaki sebagai pelajar, macam2 rase ade...Nervous, takut, happy dan lain-lain bercampur-baur dalam diri ni...Mase mule2 start kelas, rase sangat seronok sebab dapat tahu care belajar di universiti...

Memang tak mudah hidup di universiti...sangat susah dan mencabar...tapi saya still cube utk survive...2minggu di sini, keadaannye sangat berbeza dari dunia yang saya kenali dulu semasa duduk di bangku sekolah...Saya gembira sebab saya tak dikenali...hidup baru dan tanpa rasa ade tanggungjawab yang besar...sangat mengujakan...hahaha...

Tapi sekarang, bile da jadi class rep, terasa diri ni terbebabn sangat2...bukanlah nak salahkan lecturer sbb pilih saya sebagai class rep...tapi saya bukanlah orang yg tepat sebab saya bukanlah seorang yg bertanggungjawab atas tugas saya...Sayangnye,kata2 tu cume terluah dalam hati ni je mase tuh...haha...sangat berat hati ni untuk menerima jawatan berkenaan...semenjak dari harituh, terasa dunia ni penuh dgn beban yang terpaksa ditanggung sendiri...seronoknye jadi pelajar lain...tak payah ambil tahu pasal ape2...kalau ade masalah,lecturer akan cari saya dulu...ambil barang,cari saya dulu...ape2 pown saya yg akan ditanye dulu...dalam mase yang same,orang lain boleh fokus pada diorang punye study...tanpa ade ape2 gangguan...

Saya lebih suke dilihat sebagai orang biasa yang tak ade ape2 keistimewaan...tak seronok pun ade tanggungjawab yang besar2...nak jage diri sendiri pun masih terkontang kanting...ni plak nk tolong orang....sangat susah boss...hahaha...biarlah orang tak kenal saya...yang penting saya boleh study dan dapatkan Dean List setiap sem....

Saya bukan lah macam orang lain yang boleh membahagikan masa mereka dgn baik...saya cume seorang pelajar lepasan STPM yang jahil dan lembab....Saya tak patut diberi kepercayaan macam ni...tolong la guys...korang cari la class rep lain...aku tak cukup baik utk korang...aku cume nak study dan dptkan Dean List je setiap sem...aku tak nak tau ape2 pown pasal benda lain...tolong la...aku mintak tolong sangat nih...tolong cari class rep lain...dan bagi aku peluang untuk study dgn cara aku...terima kasih~~huuuuuuu~~~

No comments:

Post a Comment